HongKong dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van MennoSEASIA - WaarBenJij.nu HongKong dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van MennoSEASIA - WaarBenJij.nu

HongKong dag 1

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg

09 April 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Na een drukke nachtvlucht met KLM (veel Chinezen aan boord) om 11:00 in Hong Kong aangekomen. Bij de Visa sta ik precies in de verkeerde rij, want er staat een heel gezn bij de balie dat een lastig geval blijkt te zijn. Meteen een goede oefening in geduld! Na ophalen van mijn baggage meteen gaan pinnen, want ik had paar klein bedrag in HongKong dollars bij mij. Gekocht van Carolien. Mijn pinpas doet echter niets. De eerste keer denk ik dat het aan mijn automaten/type skills ligt. De tweede poging geeft echter hetzelfde resultaatl. Dan maar naar een andere automaat. Die geeft bijna hetzelfde resultaat (geen geld en een bonnetje met failed transaction), met als verschil dat de automaat mijn pasje inslikt. Gelukkig in het bankfiliaal. De experts en security kunnen meteen aan het werk om de automaat open te maken en mijn pasje te redden. Dat lukt. Volgens de bankexpert ligt het aan mijn versleten chip. Als alternatief gebruik ik mijn Credit Card maar om te pinnen. Dat werkt en ik ben blij dat ik hem bij mij heb. Achteraf kom ik er achter dat mijn pas nog op Europa stond. Terwijl ze bij ING zeiden dat ze dat hadden aangepast toen ik mijn reisverzekering afsloot. Heb het via mij app kunnen fixen.

Na aanschaf van een Octopus kaart voor het OV, gaat de reis met de MTR (Metro) heel gemakkelijk. Bij de halte staan netje bordjes naar de Hostel. 8 persoonskamer. Bij de receptie maar ff gechecked of ik het leidingwater kon drinken. " No Sir please don't do that!"
Straten rond Sham (Shui) Po Station verkend en even wat gegeten. Daarna het andere Metro station proberen te vinden. Ik kom daar toevallig op een markt. Een heel stuk is daar het visgedeelte, met allemaal levende vissen (in grote bakken water). Echter worden sommige op het droge gelegd zodat ze flink gaan spartelen. Lekker vers zullen we maar zeggen. Wel beetje dieronvriendelijk. tja. Daarna maar ff langs de varkenspoten en neuzen gelopen. In avond toch maar gewoon DimSum in de buurt gegeten en daarna nog ff naar de nachtmarkt. Een hoop zooi dat ik gelukkig niet nodig heb! Ik merk namelijk dat ik al veel te veel bij mij heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Actief sinds 09 April 2016
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 1118

Voorgaande reizen:

06 April 2016 - 11 April 2016

Hongkong

Landen bezocht: